Mededelingen

Bestellingen/Kerstsluiting

Hierbij willen wij u informeren dat u bestellingen vanaf heden kunt doorgeven per mail via: bestellingen@hamglas.nl. Met deze directe mail hopen wij bestellingen beter te kunnen verdelen en hiermee sneller te kunnen verwerken. Voor bestellingen die niet per mail worden aangeleverd geldt dat u in alle gevallen zelf verantwoordelijk bent voor eventuele fouten.

Vanwege de kerstvakantie gelden onderstaande uiterste besteldata:

– Isolatieglas besteld voor maandag 1 december, kan onder voorbehoud nog voor de vakantie bezorgd worden op de route of afgehaald worden.
– Voor snij- en slijpwerk geldt vrijdag 15 december als laatste besteldag.
– Voor CNC werk geldt vrijdag 8 december als laatste besteldag.
– Spoed is op dit moment in beperkte maten mogelijk, mits in overleg.

Zaterdag 23 december t/m zondag 7 januari zijn wij gesloten. U kunt in deze periode een bericht achterlaten via het contactformulier op onze website of via info@hamglas.nl. Vanaf 8 januari zullen wij dan contact met u opnemen.

Al deze data zijn onder voorbehoud en in overleg.

Energietoeslag

Geachte relatie,

Op alle orders die wij ontvangen vanaf 1 maart zullen wij een energietoeslag van € 0,22/kg in rekening brengen. Dit betekent dat de energietoeslag op dit moment bevroren is en wij hopen hiermee een stabiele basis te hebben gevonden waarmee wij samen met u de komende periode in kunnen gaan.

Zodra het mogelijk is deze toeslag te verlagen dan zullen wij u hiervan op de hoogte brengen.

De levertijden lijken voorzichtig terug te lopen, de gemiddelde levertijd voor isolatieglas ligt nu rond de 2 tot 3 weken.

Team van der Ham

Oplopende levertijden

Geachte klant,

Door de situatie in Oekraïne en het grote aantal bestellingen dat wij op dit moment moeten verwerken, merken wij dat bij onze leveranciers en onszelf de druk om op tijd het glas te leveren toeneemt. Dit heeft helaas invloed op de levertijden. Wij doen er alles aan om de producten op de afgesproken leverdatum te leveren maar het kan voorkomen dat wij of onze leverancier deze afspraak niet kunnen nakomen. Bij wijzigingen in de leverdatum doen wij er alles aan om u op de hoogte te houden.

Wij doen onze uiterste best het glas zo snel mogelijk bij u te krijgen. Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Van der Ham Glasgroothandel BV

Van der Ham op Instagram

Goed nieuws!
Vanaf nu kun je ons ook volgen op Instagram. Hier posten we foto’s van onze producten en diensten, geven we een kijkje achter de schermen en plaatsen we interessante nieuwtjes.

https://instagram.com/vanderhamglas?utm_medium=copy_link

Website KVD ramen

Bestel gemakkelijk uw klep-, val- en draairamen of vraag een offerte aan via de nieuwe pagina https://vanderham.kvdramen.nl/

Hier kunt u een keuze maken uit enkel KVD-Ramen, isolatie KVD-ramen of isolatie KVD-Ramen voorzien van een keramische screen. Alle geïsoleerde uitvoeringen zijn ook verkrijgbaar in het politie keurmerk veilig wonen PKVW-klasse 2 volgens NEN 5096 en in Triple beglazing.

Afleverbonnen alleen nog digitaal

Per 17 Augustus wordt er alleen nog maar gebruik gemaakt van digitale afleverbonnen. Onze chauffeurs hebben geen papieren afleverbonnen meer bij zich maar werken met een app, waarop u de levering aftekent en direct uw afleverbon via e-mail toegestuurd krijgt inclusief foto. Handig, snel en duurzaam.

Wat verandert er precies en waarom we dit doen.

Wat is de grootste verandering voor u als klant?
“U tekent geen papieren afleverbon meer, maar u tekent voortaan digitaal af via de app van onze chauffeur. De afleverbon inclusief foto wordt vervolgens vrijwel direct per e-mail aan u verstuurd.

Hoe gaat dit in z’n werk?
Na het laden en de controle van de order wordt tijdens het laden de afleverbon naar de app van de chauffeur gestuurd. De chauffeur rijdt naar het adres om de order te lossen en daar controleert én tekent de klant de afleverbon via de app van de chauffeur. Op de bon kunnen ook meteen opmerkingen of foto’s toegevoegd worden. Hierna ontvangt de klant via het opgegeven e-mailadres de afleverbon in pdf-formaat.”

Wat is het voordeel van zo’n digitale afleverbon?
“Er zijn veel voordelen! Een digitale afleverbon zal niet snel zoekraken en is niet gevoelig voor invloeden van buitenaf, zoals het weer. Een papieren bon die tussen de materialen buiten ligt, kan door weer en wind weleens onleesbaar worden. Mocht u niet aanwezig zijn op de locatie dan kunt u door de toegevoegde foto zien waar de levering staat en in welke staat deze is afgeleverd. En we gebruiken natuurlijk geen papier meer, iets dat past binnen ons duurzame beleid.

Een digitale afleverbon is handig, snel en duurzaam.”

Automatisch afhaalbericht

Vanaf deze week zal er automatisch een afhaalbericht aan u verstuurd worden per mail en/of SMS zodra een afhaalorder bij ons gereed staat. U wordt dus niet meer telefonisch op de hoogte gebracht als de order klaar staat. In eerste instantie ontvangt u zowel een mail als SMS, mocht u voorkeur hebben voor één van beide dan kunt u dit aangeven.

Geen Fax verkeer meer mogelijk.

Vanaf vandaag 14 mei beschikken wij niet meer over een fax.
Uiteraard zijn wij via telefoon: 0412-634455 en mail: info@hamglas.nl bereikbaar.

Voor u betekent dit dat bestellingen per mail, via de snelkoppeling op onze website of telefonisch doorgegeven kunnen worden.

Wij willen u verzoeken uw bestellingen zo veel mogelijk per e-mail te versturen, dit om misverstanden te voorkomen. Indien u onverhoopt toch telefonisch uw bestelling moet doorgeven is het risico van een foutieve maatvoering voor rekening van de besteller. Wij zullen uiteraard dit risico tot het minimum trachten te beperken door consequent uw bestelling terug te lezen, waarbij u akkoord dient te geven op de juistheid van de door ons genoteerde afmetingen.

Aanmelden lege bokken vergemakkelijkt

Door de explosieve groei in de bouwsector is ook de vraag naar glas enorm gestegen. Voor de levering van al dit glas zijn glasbokken nodig. Op dit moment zijn er veel glasbokken in omloop en blijven lege bokken vaak lang staan. Wij begrijpen dat het ook bij u druk is maar toch willen wij vragen om lege bokken zo spoedig mogelijk aan te melden zodat wij deze kunnen ophalen en weer kunnen inzetten voor de volgende levering. Zorgt u er a.u.b. voor dat de bokken leeg en bereikbaar zijn.


Om het voor u als klant makkelijker te maken om lege bokken aan te melden zal van der Ham de bokken voorzien van een hanger/sticker met daarop een QR code. Door deze code te scannen op uw mobiel wordt u direct doorverwezen naar ons aanmeldformulier waar u de gegevens makkelijk en snel kunt invoeren. Onze medewerker zal dan het afhalen zo snel mogelijk opnemen in de planning. U kunt de bokken ook aanmelden via de link in het snelmenu op onze website.

Op deze manier hopen wij de omloopsnelheid van de bokken te verhogen en een bijdrage te kunnen leveren aan het verkorten van de levertijden.