Mededelingen

Vakantie sluiting

Beste klant,

Van vrijdag 24 juli (deze dag zijn wij al gesloten) t/m zondag 16 augustus zijn wij gesloten.
Vanaf maandag 17 augustus 8:00 uur staan we weer met het complete Van der Ham team voor u klaar.

U kunt in deze periode een bericht achterlaten via het contactformulier op onze website.
Na 17 augustus zullen wij dan contact met u opnemen.
Wij wensen u een fijne vakantie

Vanwege de vakantieperiode gelden onderstaande uiterste besteldata:
– Isolatieglas besteld voor 8 juli kan in overleg nog voor de vakantie bezorgt worden op de route of afgehaald worden.
– Voor snij & slijpwerk geldt vrijdag 17 juli als laatste bestel dag.
– Spoed beperkt mogelijk in overleg.

Al deze data zijn onder voorbehoud en in overleg.

Wij vertrouwen erop u naar tevredenheid te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
VAN DER HAM GLASGROOTHANDEL BV

Maatregelen bezorgen

Geachte relatie,

De gezondheid en veiligheid van onze medewerkers en klanten staat voorop en daarom houden we bij Van der Ham glasgroothandel de ontwikkelingen rond het coronavirus nauwgezet in de gaten. We treffen uiteraard maatregelen waar dat nuttig en nodig is en volgen daarbij de algemene richtlijnen en aanwijzingen van het RIVM en andere autoriteiten.

 
Deze maatregelen zijn helaas ook van invloed op de werkwijze en prestaties die u van Van der Ham glasgroothandel gewend bent.

 
Het bezorgen van het glas vraagt in deze moeilijke omstandigheden om een aangepast beleid. Zolang dat veilig en gezond kan, blijven we op verantwoorde wijze bezorgen. Volgens het RIVM is het risico van besmetting via zendingen heel klein. Zij geven aan dat er geen bewijs is dat mensen door het aanraken van de geleverde producten besmet zijn geraakt en raden in het algemeen aan om regelmatig uw handen te wassen.
We volgen de RIVM-richtlijnen en nemen hygiënemaatregelen om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. We zorgen er voor dat onze medewerkers weten wat ze moeten doen om gezond te blijven en zo hygiënisch mogelijk te werken.

 
Voor de leveringen heeft dit de volgende consequenties:

  • Onze chauffeurs houden ten aller tijden 1½ meter afstand en vermijden fysiek contact.
  • De levering wordt buiten het pand neergezet waarna u zelf het glas binnen kunt zetten.
  • Onze chauffeurs zullen indien een handtekening vereist is, in overleg met de klant, zelf de afleverbon aftekenen.
  • Afleverbonnen ontvangt u digitaal per mail.
  •  
    Onze productie en expeditie werken op dit moment met aangepaste veiligheidsregels. Hierdoor bestaat de kans dat er vertraging ontstaat in de leveringen. Wij vragen hiervoor uw begrip en zullen er alles aan doen om uw orders op tijd uit te leveren. Voor onze verkoopbinnendienst geld dat ze gewoon bereikbaar zijn tussen 8.00 en 17.00 voor al uw vragen en opmerkingen.

     
    Natuurlijk geven de bovenstaande maatregelen geen garantie voor een virusvrije werkvloer. Wel hopen wij hiermee de impact van het coronavirus op onze medewerkers en klanten te beperken.
    De gezondheid en veiligheid van iedereen staat voorop dus pas goed op uzelf en elkaar.

     
    Wij hopen op uw begrip in deze aparte tijden.
    Team Van der Ham

    Maatregelen Coronavirus

    Het coronavirus verspreidt zich door Nederland en heeft flinke impact op het openbare leven.

    Natuurlijk doen wij er alles aan om de leveringen zo goed mogelijk te blijven uitvoeren en u te adviseren op gebied van glastoepassingen! Door alle maatregelen vanuit de overheid en het advies van het RIVM, neemt Van der Ham extra preventieve maatregelen om de veiligheid van onze klanten, bezoekers en medewerkers zo goed mogelijk te waarborgen.

     Klanten die verkouden zijn, hoesten of niezen en koorts hebben vragen wij niet naar onze afhaalbalie te komen.
     Als u glas komt ophalen wilt u dan vooraf bellen zodat wij alles klaar kunnen zetten. Wij vragen u om buiten te wachten, zodra uw bestelling klaar staat zullen wij u hiervan op de hoogte brengen.
     In geval van grotere afmetingen waarbij hijshulp noodzakelijk is vragen wij u zoveel mogelijk in de cabine te blijven.
     De productieruimte is alleen toegankelijk voor medewerkers.
     Onze medewerkers zullen op gepaste afstand van de klanten blijven. Dat is niet uit onbeleefdheid, maar om het risico voor zowel klant als medewerker zo klein mogelijk te houden.
     Indien er contant afgerekend dient te worden kan dit uitsluitend via PIN-betaling. Cash geld nemen wij momenteel niet aan.

    De zaken gaan gewoon door en uiteraard is onze verkoop binnendienst per mail en telefonisch bereikbaar voor al uw vragen. We hebben onze buitendienst gevraagd voorlopig alle klantbezoeken zoveel mogelijk uit te stellen. Heeft u een reclamatie te melden dan kunt u deze per mail doorgeven voorzien van duidelijke foto’s, de locatie van de ruit en adres- en contactgegevens. Indien een beoordeling op locatie noodzakelijk is zullen wij hiervoor een afspraak maken.

    Het transport zal op aangepaste wijze doorgaan en onze chauffeurs zijn op de hoogte gebracht over de richtlijnen. Zij zullen het contact bij levering beperken en een gepaste afstand houden. Daarom zullen zij indien een handtekening vereist is, in overleg met de klant, zelf tekenen.

    Natuurlijk geven de bovenstaande maatregelen geen garantie voor een virusvrije werkvloer. Wel hopen wij hiermee de impact van het coronavirus op onze medewerkers en klanten te beperken. De gezondheid en veiligheid van iedereen staat voorop dus pas goed op uzelf en elkaar.

    Wij hopen op uw begrip in deze aparte tijden.

    DIGITALE AFLEVERBON

    Per 20 januari 2020 schakelen wij over op digitale afleverbonnen. Vanaf die dag werken al onze chauffeurs met een app, waarop u de levering aftekent en direct uw afleverbon via e-mail toegestuurd krijgt inclusief foto. Handig, snel en duurzaam.

    Wat verandert er precies en waarom we dit doen.

    Wat is de grootste verandering voor u als klant?
    “U tekent geen papieren afleverbon meer, maar u tekent voortaan digitaal af via de app van onze chauffeur. De afleverbon inclusief foto wordt vervolgens vrijwel direct per e-mail aan u verstuurd.

    Hoe gaat dit in z’n werk?
    Na het laden en de controle van de order wordt tijdens het laden de afleverbon naar de app van de chauffeur gestuurd. De chauffeur rijdt naar het adres om de order te lossen en daar controleert én tekent de klant de afleverbon via de app van de chauffeur. Op de bon kunnen ook meteen opmerkingen of foto’s toegevoegd worden. Hierna ontvangt de klant via het opgegeven e-mailadres de afleverbon in pdf-formaat.”

    Wat is het voordeel van zo’n digitale afleverbon?
    “Er zijn veel voordelen! Een digitale afleverbon zal niet snel zoekraken en is niet gevoelig voor invloeden van buitenaf, zoals het weer. Een papieren bon die tussen de materialen buiten ligt, kan door weer en wind weleens onleesbaar worden. Mocht u niet aanwezig zijn op de locatie dan kunt u door de toegevoegde foto zien waar de levering staat en in welke staat deze is afgeleverd. En we gebruiken natuurlijk geen papier meer, iets dat past binnen ons duurzame beleid.

    Een digitale afleverbon is handig, snel en duurzaam.”

    Subsidie Energiebesparing

    Bent u woningeigenaar en heeft u vanaf 15 augustus voor uw woning minimaal 2 energiebesparende isolatiemaatregelen uitgevoerd? Vraag dan de Subsidie energiebesparing eigen huis (SEEH) voor eigenaar én bewoner aan. Dit doet u bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO.nl).

    U komt in aanmerking voor deze subsidie als de woning uw eigendom én hoofdverblijf is, of als deze uw hoofdverblijf wordt na renovatie. Bekijk ook de overige voorwaarden die voor deze subsidie gelden.

    De SEEH voor eigenaar én bewoner loopt vanaf 15 augustus 2019 tot en met 31 december 2020. Dit betekent dat u subsidie kunt aanvragen voor maatregelen die na 15 augustus 2019 zijn uitgevoerd. U kunt uw aanvraag indienen vanaf 2 september 2019.

    Prijsaanpassing

    Geachte relatie,
    Wij geloven in transparante en eerlijke communicatie met onze klanten. Daarom willen wij u ervan op de hoogte stellen dat de prijzen van glas per 1 mei 2019 zullen wijzigen. In de eerste maanden van 2019 zijn we als bedrijf geconfronteerd met diverse stijgingen, voornamelijk door schaarste maar ook door stijgingen van grondstoffen, energie en transport. Al wij als van der Ham Glasgroothandel in de toekomst op hetzelfde hoge serviceniveau willen presteren ontkomen wij er niet aan een deel van de kostenstijging door te voeren in onze prijzen. Wij zullen bij zowel enkelglas, hardglas als isolatieglas een prijsaanpassing doorvoeren van 3% tot 5% afhankelijk van de productgroep.

    Onze uitstaande offertes blijven natuurlijk geldig voor de daarin aangeduide periode. Bestellingen vanaf orderontvangst 1 mei 2019 zullen tegen de nieuwe prijzen in behandeling worden genomen.

    Wij vertrouwen erop u naar tevredenheid te hebben geïnformeerd en zien uit naar voortzetting van de prettige samenwerking.

    Automatisch afhaalbericht

    Vanaf deze week zal er automatisch een afhaalbericht aan u verstuurd worden per mail en/of SMS zodra een afhaalorder bij ons gereed staat. U wordt dus niet meer telefonisch op de hoogte gebracht als de order klaar staat. In eerste instantie ontvangt u zowel een mail als SMS, mocht u voorkeur hebben voor één van beide dan kunt u dit aangeven.

    Geen Fax verkeer meer mogelijk.

    Vanaf vandaag 14 mei beschikken wij niet meer over een fax.
    Uiteraard zijn wij via telefoon: 0412-634455 en mail: info@hamglas.nl bereikbaar.

    Voor u betekent dit dat bestellingen per mail, via de snelkoppeling op onze website of telefonisch doorgegeven kunnen worden.

    Wij willen u verzoeken uw bestellingen zo veel mogelijk per e-mail te versturen, dit om misverstanden te voorkomen. Indien u onverhoopt toch telefonisch uw bestelling moet doorgeven is het risico van een foutieve maatvoering voor rekening van de besteller. Wij zullen uiteraard dit risico tot het minimum trachten te beperken door consequent uw bestelling terug te lezen, waarbij u akkoord dient te geven op de juistheid van de door ons genoteerde afmetingen.

    Aanmelden lege bokken vergemakkelijkt

    Door de explosieve groei in de bouwsector is ook de vraag naar glas enorm gestegen. Voor de levering van al dit glas zijn glasbokken nodig. Op dit moment zijn er veel glasbokken in omloop en blijven lege bokken vaak lang staan. Wij begrijpen dat het ook bij u druk is maar toch willen wij vragen om lege bokken zo spoedig mogelijk aan te melden zodat wij deze kunnen ophalen en weer kunnen inzetten voor de volgende levering. Zorgt u er a.u.b. voor dat de bokken leeg en bereikbaar zijn.


    Om het voor u als klant makkelijker te maken om lege bokken aan te melden zal van der Ham de bokken voorzien van een hanger/sticker met daarop een QR code. Door deze code te scannen op uw mobiel wordt u direct doorverwezen naar ons aanmeldformulier waar u de gegevens makkelijk en snel kunt invoeren. Onze medewerker zal dan het afhalen zo snel mogelijk opnemen in de planning. U kunt de bokken ook aanmelden via de link in het snelmenu op onze website.

    Op deze manier hopen wij de omloopsnelheid van de bokken te verhogen en een bijdrage te kunnen leveren aan het verkorten van de levertijden.